Arbeta på Rekal

Som anställd på Rekal får du möjlighet att ingå i ett aktivt och engagerat team som präglas av framåtanda och viljan att lyckas. Hos oss ställs du dagligen inför utmaningar och möjligheter som kan vara såväl inspirerande som krävande.

Vi anser att jämte våra kunder, är vår personal vår största tillgång och starkaste resurs, därför är vår ambition att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete.

Vill du bli en av oss?

Skicka in en ansökan och ditt CV till ansokan@rekal.se.

Möt några i vårt team

Lediga tjänster:

Just nu har vi inga lediga tjänster

Joacim  –  Servicetekniker, Göteborg

jfd

Berätta om din roll på Rekal – hur kan en normal arbetsdag se ut för dig?
Jag arbetar som servicetekniker i Göteborg. En normal arbetsdag kan bestå av planerad service, akuter där kunden har ringt om något de behöver hjälp med, montering av doseringsutrustning, dispenserar mm. Lägga order till kunder som har beställt varor genom telefon eller vid servicebesök.

Hur kommer det sig att du började jobba på Rekal?
En vän till mig arbetade på Rekal och jag blev intresserad av att få börja jobba här. Det är 19 år sedan nu och vi båda är kvar på Rekal.

Beskriv din arbetsplats med tre ord?
Frihet under ansvar.

Berätta om något kul minne tillsammans med dina kollegor?
Det var på en konferens där det var en tävling som gick ut på att man skulle ha olika tider mellan stationer med en karta. Det skulle pågå ca 1 timme. Jag och kollegan gick lite fel och kom tillbaka efter 3 timmar. Men trevligt hade vi på vår vandring.

Vad ska du göra efter den här intervjun?
Först blir det ett akutbesök hos en kund och därefter skall jag montera doseringsutrustning på en ny diskmaskin.

 

Berätta om din roll på Rekal – hur kan en normal arbetsdag se ut för dig?
Som teamledare för Kundtjänst får man vara beredd på en väldigt varierande arbetsdag. Kundtjänst fungerar som länk mellan kund och övriga interna avdelningar. Via oss passerar bland annat företagets order, serviceanmälningar, sortimentsförfrågningar och prisförändringar. Det är ofta högt tempo och det krävs att man klarar av att ha många ärenden på gång samtidigt.

Hur kommer det sig att du började jobba på Rekal?
Efter att ha flyttat till Gnesta för ett par år sedan kändes det naturligt att söka sig ett arbete på orten istället för att pendla. Jag trivs med att vara en del av det lokala näringslivet och kundservice är det jag är bra på så en tjänst som teamledare för Rekal´s Kundtjänst kändes som gjord för mig.

Beskriv din arbetsplats med tre ord?
Personlig, varierande och utvecklande.

Berätta om något kul minne tillsammans med dina kollegor?
Vi är ett helt nytt team som håller på att lära känna varandra och härom veckan träffades vi över en middag. Det är roligt att utforska hur vi är lika, vart vi fungerar olika och hur vi tillsammans kan bli ett komplett team. Vi skrattar ofta tillsammans och det är härligt!

Vad ska du göra efter den här intervjun?
Då ska jag maila nya ADR dokument till en av våra logistikpartners.

Malin – Teamledare Kundtjänst

malin

Start typing and press Enter to search